fredag 11 maj 2012

Upptäcktsfärd i skogen

Vi tog bilen ut till skogen för att se hur långt våren hade hunnit. 

Myran berättar:   Det var kul i skogen. Jag gillade alla små snöhögar som man kunde hoppa i. Det var mycket fågelkvitter som matte bara stod och lyssnade på så jag blev otålig och ville gå vidare på upptäcktsfärden. Men matte sa att det var bra passivitets träning för mig. Förstår inte vad hon menar.
Det var någon som sköt på skjut banan intill så jag fick min första skott träning. Först stannade jag till och lyssnade. Tittade på hur mamma Sparven och matte reagerade så jag skulle veta om det var nåt farligt. De var helt obrydda båda två och verkade knappt höra några skott så då var det väl okay.  

När vi kom hem var jag både hungrig och trött. Jag och mamma åt massor och sen tog vi en tupplur. Skönt ! 



Jag hade fel vitbalans inställd på kameran så bilderna blev lite grå-blå.