måndag 21 maj 2012

Spinnrockens Minty


Tiden går fort, och Minty har redan varit hos oss i två veckor. Fast på ett sätt känns det längre, hon tar redan en så stor plats i vårt liv. 
Minty är en glad och gosig hund som älskar att krypa upp i knäet och somna; om det inte går kan fötterna duga som sovunderlag. Hon småtuggar gärna kärvänligt på händer inom räckhåll medan hon gosar. I samarbete är vi i stort sett rumsrena, jag håller koll på att hon kommer ut efter mat och sömn och hon gör snällt det hon ska när hon väl är ute. Eventuella olyckor har berott på att jag har blivit för avslappnad. 

 Ett gissel som vi har här är fästingar. Jag är tveksam till fästinghalsband, särskilt medan hon är liten, men det är förstås en avvägning mot risken med betten. Har du hört något tips från dina andra valpköpare i södra landshalvan?
Så allt fungerar bra även om jag känner mig ovan än, men rutinen börjar komma tillbaka så smått. Vi är anmälda till valpkurs men har inte hört något om när en sådan kan komma igång.


Må så gott, bästa hälsningar,
Annika och Minty