söndag 6 maj 2012

Alla valpar har flyttat

Nu har alla valpar flyttat till sina nya hem utom Joy som blir kvar hemma. Hearty var kvar en dag längre än de andra och jag ska säga att det är jobbigare med två valpar än med 8. De ville inte vara i valprummet när syskonen var borta. Att passa en valp när det inte är helt valpsäkrat går bra men inte två vildingar som springer åt olika håll. 
Joy tycker nog att det är  lugnt och skönt här hemma nu. Hon äter, gnager på tuggben och sover.  Kanske hon blir en lika lättsam valp som Sparven var  eller så saknar hon sina syskon och deppar lite. 

Det blir svårare för var gång att lämna ifrån sig valparna. Man blir blödig med åren och jag har gråtit en skvätt för varje valp som rest iväg. Kanske jag måste sluta med hunduppfödning om jag inte vill flytta ut i en liten stuga i skogen med alla mina valpar.

Alla valpköpare har hört av sig och berättat att resan har gått bra och att det är trygga och glada valpar de fått hem. Det glädjer  ett uppfödarhjärta och gör det värt all tid och arbete jag lagt ner på de små. Ännu en skara har tillkommit till min klunga av "Världens bästa valpköpare" 

Hearty ligger och snosar på filten som Anneli skickade med då vi träffades hos veterinären och väntar på sin matte.

 Här är de ny borstade och fina och ligger stilla 2 sekunder.  

Äntligen har jag fått börja träna Joy och njuta av min egen lilla Sparvunge. Hon är underbar !!!