fredag 11 mars 2011

Spinnrockens Ludwig "Silba"

Allt går superfint med Silba. Jag är så lycklig över honom.
Har nog aldrig haft så orädd och tuff valp. Han är helt orädd för ALLTING, vilket starkt psyke denna hund har.
Vi har redan hunnit vara på många småpromenader på isen, sedan har han varit med flera gånger på min och lillpojkens skidtur.
Det är så roligt, för han följer mig hela tiden trots att pojken åker framför oss och viftar med stavar och ramlar ibland..
Han är en riktig lydnadshund, kommer redan på inkallning som ett skott. Sitter och väntar på maten till man säger varsågod. Han är så snabblärd, så man får verkligen hejda sig och tänka på att han e så liten ännu..
Han ligger bredvid Jonathans fötter och sover när han diskar och skramlar med grytor. Han är helt orädd för Jonathan fast han är så högljudd (ibland skrikig) och yvig i sina rörelser.
Jag måste verkligen säga att vi har fått fullpott med hunden och det märker jag redan nu. En mycket envis och orädd Silba:)
Ulrika

Foto: Ulrika