lördag 12 mars 2011

Spinnrockens Ebba

Hejsan!
Nu har Ebba varit här en vecka och är nu "hemma" här. Jag kan tala om att hon är ett litet vilddjur, jagar katterna (tur att dom är snäll) och hittar på massa bus. "mamma" Maggie har fullt upp med henne men jag tycker att det är bra att Ebba tyr sig till sin nya mamma och att Maggie är snäll mot henne. Hon lyssnar och kommer när jag ropar, vi tränar inkallning och stanna när vi är ute. Det är viktigt tycker jag, sen ska vi inte springa fram till människor och djur om inte jag säger att det är ok. Hon har varit dålig i magen i dag ( hon hittar allt skräp ute och tar det i munnen) så det blir fisk o hälsofil idag. Men det är full fart på henne så inte är det så farligt. Hon växer så det knakar, jag tycker benen har blivit längre. Hon tränar på att hoppa upp på stolen (Maggie sitter på stolar), det ser så kul ut när hon försöker göra likadant. Annars så fungerar allt jättebra, hon är lättsam och trevlig liten hund, hon är lite "harig" ute men hon är ju så liten än.
Hälsn. Tina o Ebba

Ebba 8 veckor