lördag 5 juli 2014

Roda i mästarklass

Rallylydnad avancerad klass:
Roda tog sitt tredje kvalpoäng i avancerad klass rallylydnad och kom på 1:a plats i Piteå. Nu är vi  uppflyttad till mästarklass !

Lydnadsklass 2 : 
Det pågick 3 lydnadsklasser och 2 rallylydnadsklasser samtidigt på plan så det var väldigt rörigt och mycket folk.
Klantiga matte satt mitt på plan och väntade på lydnadsklass 2's platsliggning. Därifrån hade jag uppsikt och tänkte att de andra måste gå förbi mig. Efter ett tag blev jag orolig och började leta. Då hade de gått bakom plan och över ett dike och när jag hittade dem så var de klar med platsliggningen så vi missade den. Snopet ! Det var det enda moment som jag inte oroade mig speciellt för. Nästa gång ska jag vara kvar i klubbstugan och lyssna till slutet.
Roda och jag tävlade ändå för att se var vi låg och vad vi behövde träna mer på till nästa gång.
Det gick över förväntan och vi fick 137,5p. Om vi varit med på platsliggningen och klarat den så hade det blivit ett 1:a pris. 
Apporteringen klantade jag också till och kastade apporten innan tävlingsledaren kommenderat och fick 5½p för dubbelkommando eftersom jag gjorde om. Snäll domare.  
10:or på rutan, inkallning och helhet. Rutan är vi inte riktigt färdig med ännu men hon gjorde den perfekt, lillhjärtat. Vi har mest tränat rally under sommarn.
Jag glädjer mig så mycket åt rallyresultaten så mina missar i lydnaden var inte så viktig. Roda var duktig som vanligt.