måndag 22 mars 2010

Queenkullen 3 veckor

Nu går alla omkring på vingliga ben. De gör små utflykter från bädden och har snart utforskat hela valprummet.
Hanen Breakthru är mest framåt och duktigast att gå. Annars är det svårt att se personligheterna ännu. Alla är så keliga, de tycker om att ligga på rygg i knät och bli kliad på magen. De är snabba att slicka en i ansiktet om de kommer åt, finns det något som luktar godare än en valps andedräkt ?
Love har börjat vifta på svansen då man pratar med henne.
Den här veckan är det dags för avmaskning och de första småportioner av valpmat.

I kväll när jag hade den vanliga nattningen mitt i högen av valpar så kröp Heaven upp i knät och somnade efter att hon legat och sett mig i ögonen, tröttare och tröttare.
Love tar ofta ögonkontakt och vill vara nära. Hon somnade med sitt lilla söta huvud i min hand.
Tale var och gosade en stund, morrade sött och sträckte självmedvetet ut sig med huvudet på min fot.
Breakthru satt och tittade mig i ögonen med sin speciella, intensiva blick, gick lugnt fram och gav mig ett tandlöst bett och en slick på näsan. Sen kurade han ihop sig en bit ifrån de andra tillsammans med Enter som var trött ikväll och inte så kontaktsökande som hon brukar.
Hijack eller Luva som jag ska kalla henne gick runt och joxade med allt möjligt, kröp upp efter väggen och somnar för sig själv. Hon vill inte ligga så nära, det blir för varmt.
Visst passar väl (röd) Luva & Sparven bra ihop ;)

A Winter's Tale

Hijack My Heart "Luva"



Made in Heaven

Let Me Entertain You


Somebody To Love




Breakthru "Santos"