måndag 17 oktober 2011

Molly med sina får

Spinnrockens Wilma "Molly" med sina får.

Beatrice skriver:
Lite nytt om Molly:
Hon sköter sig super och är en riktig mys unge. Under träningen är hon taggad och följsam så det vi tränar nu är stadga i momenten och att hålla apporten längre än en sek. Spårningen går framåt och vi har börjar lite smått med budföringen ;)

Hon hjälpte mig att få in ett lam som rymt ut från hagen här en dag och inte kunde komma in igen. Jag skickade henne mot lammet i riktningen mot hagen, lammet stannade och jag kommenderade Molly att stanna vilket hon gjorde och släppte inte lammet med blicken :) Så jag kunde lugnt gå fram och släppa in den. Utan hennes hjälp hade jag fått valla in den själv vilket hade tagit ett tag. Första gången som vi provat på vallning och det gick super ;) Lär blir fler gånger nästa sommar, så det blir spännande. Ska be en som kan mer om vallning till hjälp.
Kramar från oss