söndag 7 november 2010

Stormo Backans Buster

LPI LPII Spinnrockens C'est La Vie "Cera" är parad med Stormo Backans Buster.
Jag har kört 120 mil t.o.r. Kalix-Bispgården. Hade med en kompis som masserade axlarna i mellanåt medan jag körde.
Nu återstår några veckors väntan för att se om parningen lyckades.

Det är 50% chans att Cera är rödbärare, iså fall kan det bli alla fyra färgerna. Annars förväntar jag mig bluemerle och svart tricolore i början på januari.
Tanken och planeringen med den här kombinationen är att få mentalt sunda, arbetsglada och sociala tränings- och tävlings- kompisar som är trevliga att leva med. Så klart har jag med i beräkningen att de ska vara friska, rastypiska och snygga också.

Buster var en riktigt härlig Aussie. De bodde lite avsides och vi fick en utskällning av schäfrarna då vi kom. Buster kom springande och hälsade tyst och lugnt. Han är mjuk, öppen och bjussar på sig själv.
Cera släppte inte till utan morrade då Buster uppvaktade henne så det var bara att sätta in henne i bilen igen. Dagen efter lekte de 5 minuter innan de satt ihop.

Tur att vi bestämde oss för att åka hem igår för idag är det snökaos här.