måndag 5 juli 2010

Aussie specialen 2010

Eike och Narnia

Jag har varit ner till Eskilstuna på rasspecialen i helgen. Solen gassade från en klarblå himmel...det var närmare 30 grader varmt.
Tyvärr fick jag inte efteranmäla Sparven till LKL3 så hon fick stanna hemma. S.MyAmi skulle starta LKL1 men är skadad så hon stod över. S.Moucheron tävlade LKL2 med bra poäng.
Det var jätteroligt att träffa Eike med Narnia som jag inte sett sen hon flyttade hemifrån för 3 år sedan. Narnia är en riktigt söt, social och behaglig hund. Hon påminner om Sparven men är snäppet lugnare.
Christina och MyAmi har precis varit upp till Kalix så vi har tränat spår och lydnad ihop men det var kul att träffas där nere också.
Jag hade planerat att vara riktigt social då jag inte hade någon hund att tävla med. Det var så många Aussies att fota så jag hann inte prata så mycket med alla trevliga Aussieägare som jag hade önskat. Synd, men det blir väl fler Aussieträffar.
Jag lägger ut bilder från specialen eftersom. Hoppas jag fått rätt namn till rätt hundar, annars är det bara att säga till.

Ras-mästare och 1:a pris i lydnad klass 1 Leading Angel Farmos Thornapple

Ras-mästare i lydnad klass 2 Buisson d’Amour view a little miss ” Vazy” En Riesen på 1:a plats och Difloyds Galaxy på 3:a plats

Windedos X-Mas Cake är jag lite osäker på om hon blev ras-mästare i klass 3 eller elit

BIR BIS Gun Lake Do Ou Mind

BIM Thornapple Blushine Russian Foto: Eike


Photocredit Difloyds

Harley en Spinnrockens släkting