torsdag 2 oktober 2014

Mamma Vilda

Vilda är en riktigt duktig mamma. Hon påminner om sin moster Cera i sättet fast med mindre vakt, vänlig och okomplicerad. Hon är bra på att läsa mitt kroppspråk så ibland reagerar hon innan jag hunnit säga nåt. Man behöver inte höja rösten till henne som jag gör åt Roda ibland då hon låtsas att hon inte hör första inkallningen eller är på "ska bara" nosa klart humör.
I sitt nästa liv ska Vilda bli knähund har hon sagt. Det är ganska tungt att ha henne i knät och man ser ju inte tv'n när hon ska kramas hela tiden. 
När hon inte är hos valparna ligger hon ofta nära sin syrra Roda. Hon tycker att jag har för varmt hemma så jag brukar öppna ett fönster som hon lägger sig under. I valprummet är det ganska varmt så där är hon bara då valparna får mat och behöver rengöras.

De har öppnat ögonen och hittar tills sin mamma då hon kommer med matbaren på natten. Skönt att slippa gå upp flera gånger per natt för att hjälpa nån valp som piper för att den gått vilse i det stora valprummet. Bästa Vilda som sköter det så fint.